multi-logo

انهدام باند زورگیری از رانندگان تریلی

فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند زورگیری از رانندگان تریلی خبرداد و گفت: عملیات پیچیده و تلاش سه ماهه ماموران پلیس آگاهی گرمسار، با کشف 8 فقره زورگیری و دستگیری 5 عضو این باند پایان یافت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، صبح بیست و هفتم آبان ماه امسال طی  تماسی با مرکز فوریت های پلیسی 110 گرمسار خبر از وقوع یک فقره سرقت از نوع زورگیری اعلام شد.

ماموران با توجه به حساسیت موضوع در محل، حاضر و در بررسی های اولیه مشخص شد سرنشینان سواری پژو پارس سفید رنگ، راننده یک دستگاه تریلی حامل شمش آهن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و خودرو را ربوده اند.

پس از انجام تحقیقات مقدماتی و جمع بندی اظهارات مالباخته، پیگیری ویژه موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار قرار گرفت و تلاش بی وقفه ای برای کشف این پرونده صورت گرفت.

سردار محمدرضا میرزایی فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در همین خصوص به تشریح جزییات عملیات پیچیده پلیس گرمسار برای شناسایی عاملان این سرقت پرداخت و گفت: تنها سرنخ پرونده پژو پارس سفید رنگ بود که تحقیقات گسترده ای برای شناسایی خودرو و مالک آن به عمل آمد.

وی افزود: سرانجام ماموران پس از چند ماه پیگیری و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، اطلاعاتی از خودروی مورد نظر به دست آوردند و همین سرنخ کافی بود تا یکی از اعضای این باند زورگیری شناسایی شود و با هماهنگی مقام قضایی، متهم در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش در تهران دستگیرشد.چهار عضو دیگر این باند که اهل و ساکن یکی از شهرستان های استان همدان هستند، در دو عملیات پلیس، زمین گیر و تحت بازجویی فنی کارآگاهان پلیس قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: اعضای باند به هشت فقره سرقت به عنف، زورگیری و یک فقره قتل اعتراف کردند.

وی با قدردانی از تلاش گسترده ماموران برای کشف این پرونده، برخورد قاطع با سارقان را یکی از خواسته های مردم از پلیس و دیگر دستگاه های مرتبط عنوان و تاکیدکرد: برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته عمومی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سردار میرزایی با توصیه به رانندگان خودروهای سنگین و تریلی ها برای توقف در پارکینگ های مجاز، بر این نکته هم تاکیدکرد که رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، در پیشگیری از بروز این گونه جرایم نیز بسیار مهم است.

از آنجا که بیشتر سرقت های این باند در خارج از استان سمنان انجام شده، تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

(جام جم آنلاین7/11/92)