multi-logo

مصاحبه با آقای حاتمی رئیس هیئت ورزشهای رزمی

1-اولین دوره حفاظت شخصی با چه هدفی برگزار می گردد و متولی آن چه سازمانی است؟

مهندس حاتمی رییس هیئت ورزشهای رزمی: با هدف ایجاد اشتغال ،كارآفريني و انگیزه بیشتر و رقابتی سالم بین مربیان سبکهای مختلف در راستای برطرف نمودن نیازهای اجتماعی و نیازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران . در نظر داریم تا با بالا بردن سطح آگاهی و علوم حفاظت اجتماعی وشخصی بهترین ها را انتخاب نموده و ضمن كمك به امنيت در جامعه از این نیروهای تعلیم دیده جهت جذب به شرکتهای حفاظتی مراقبتی در صورت نیاز آنان استفاده كنيم.متولي اين امر در كشور از سال 1382 استاد راستينه بوده كه در اين چند سال زحمات زيادي را در راستاي بالا بردن سطح دانش خانواده هاي محترم نموده است. ايشان در غالب سبك مولتي كامبت و با كمك مووسسه ورزشكاران گمنام فعاليت وسيعي را آغاز نموده است و بنيانگذار يك حركت بسيار زيبا و قانوني شده اند.

استاد راستینه مسول برگزاری : این دوره با هدف آشنایی مردم با اصول حفاظت و مراقبت از خانواده و افراد مختلف در اجتماع برگزار میگردد.. همانطور که می دانید تامين امنيت از زمان تولد بشریت دغدغه خاطر انسانها بوده است،آشنایی با اصول حفاظت حق مسلم انسانهاست از این رو موسسه ورزشکاران گمنام با همکاری سبک مولتی کامبت و هیئت ورزشهای رزمی و ارگانهای مرتبط با این امر اولین دوره این کارگاه آموزشی را به صورتي كاملا استثنايي برگزار می نماید.
امام جعفر صادق(ع)مي فرمايند:
ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَْمْنُ وَالْعَدْلُ وَالْخِصْبُ ؛
سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش
تحف العقول، ص 320 2

2-هیئت ورزشهای رزمی چه نقشی در برگزاری این دوره دارد؟

مهندس حاتمی رییس هیئت ورزشهای رزمی: هدف برگزاری مراسم ورزشی،رزمی در استان بوده آن هم به شیوه نو و جذب مربیان و قهرمانان،اعضاء و خانواده ها به امر ورزش، و در این راه از حرکات جدید استقبال نموده و سعی در جذابیت هنرهای رزمی دارد. علاوه بر این برگزاری این دوره ها می تواند از نظر استاندارد سازی، استعداد یابی،بالا بردن انگیزه و اشتغال زایی کمک شایانی به افراد نماید.

 استاد راستینه مسول برگزاری: هیئت ورزشهای رزمی چه در زمان آقای مقدم و چه در زمان جناب مهندس حاتمی ،نقش مهمی در امر ورزش ارئه می کرد و ايشان با این اقدامات خود تحولی در هیات ایجاد نمودند، همکاری هیات با گروه آموزشي ما کمک زیادی به پیشبرد و اهداف ما نموده که امیدواریم با هر چه زیبا برگزار شدن این رویداد این حرکت ادامه پیدا کند.

3- دوره های مختلفی در خارج از کشور و گروهی در داخل، دوره های بادیگاردی برگزار می کنند. آیا این دوره ها مورد تایید سازمانهای داخل کشور ما می باشد یا خیر؟

مهندس حاتمی رییس هیئت ورزشهای رزمی: دوره های خارج از کشور چون در کنترل ما و مورد تأیید مراکز قانونی نیست به هیچ وجه توصیه نمی شود. دوره هایی مورد نظر و تایید ما می باشد که هماهنگ با اهداف کشور وسیاستهای نظام باشد در دوره های خارج ،معلوم نیست که چه دوره ی آموزش داده می شود و آیا این دوره ها از نظر قوانین ما مشکل دارند یا خیر؟از این رو هیچ دوره ای در خارج از کشور مورد تایید نبوده وهر کس در این دوره ها شرکت و احکام دریافت نموده باشنداحکام آنها در داخل کشور بدون اعتبار است ضمن اینکه این دوره ها در خارج هزینه سنگینی را به دوش شرکت کننده ها می گذارد، در جاییکه ما در داخل کشور بهترین اساتید این آموزشها را دارا می باشیم و نیازی به آموزش این موارد از سوی بیگانگان نداریم.آن دسته از کسانی هم که در داخل کشور به عنوان بادیگارد و این آموزشها فعالیت می نمایند باید از مراکز قانونی این فعالیتها مجوز رسمی داشته باشند در غیراین صورت به مشکل برخورد خواهند کرد.

استاد راستینه مسول برگزاری: کشور مقدس خودمان داری قوی ترین محافظین چه به صورت علمی و عملی می باشد، ما از سال 1382 در حال بررسی این موارد هستیم در دوره های مختلف شرکت نمود ه ایم .با توجه به شرایط حال حاضر و سوء استفاده عده ای به عنوان بادیگاردان جهانی ایران مجبور شدیم فعالیت خود را راستای جلوگیری از فریب عوام مردم شروع کرده و از خروج جوانان این مرز و بوم به خارج از کشور و خروج ارز و منابع مهم انسانی جلو گيري نماييم. دوره های در حال برگزاری از بهترین و حرفه ای ترین اساتید کشور استفاده نموده وما حتی در دوره های بعدی از کشورهای دیگر نیز جهت شرکت در دوره های آموزشی دعوت به عمل می آوریم و توان خود را به رخ دیگران میکشیم.

4- چه توصیه ای به جوانان و مردم خوب کشورمان دارید؟

مهندس حاتمی رییس هیئت ورزشهای رزمی: بنده خودم را در حدی نمی بینم که به جوانان عزیز و وارسته توصیه ای داشته باشم فقط از آنان خواهش می کنم گول تبلیغات کاذب و توخالی و جملات تحریک کننده آموزشی دیگران را نخورند. کشور خودمان دارای مربیان و اساتید بنام در دنیا می باشد که می توانند جوابگوی نیازهای فنی و علمی و عملی ایشان باشند و نیازی به کشورهای دیگر به جهت آموزش نیست باید دست به دست یکدیگر بدهیم و به مربیان خودمان اعتماد کنیم.

استاد راستینه مسول برگزاری: وظیفه و رسالت ما آموزش است. جوانان ما آنقدر با هوش هستند که خوب را از بد تشخیص بدهند ولی باز هم بر حسب وظیفه می گویم به تجربیات ما اعتماد کنند.هدف ما جامعه ای امن و زیبا است. اگر به ما اعتماد کنند و گول تبلیغات تو خالی را نخورند و اجازه ندهند که با افکارشان بازی شود،می توانند در کشور خودمان به بهترین اساتید دست یابند و از علم آنها سیراب شوند. ما بر حسب وظیفه فعالیت خود را شروع کرده ایم و منتظر یاری شما مردم خوب کشورمان هستیم.

حرف آخر:
 خَمْسُ خِصالٍ مَنْ فَـقَـدَ واحِدَةً مِنْهُنَّ لَمْ يَزَلْ ناقِصَ العَيْشِ زائِلَ الْعَقْلِ مَشْغولَ الْقَلْبِ، فَاَوَّلُّها: صِحَّةُ البَدَنِ وَ الثّانيَةُ: اَلاَْمْنُ وَ الثّالِثَةُ: اَلسَّعَةُ فِى الرِّزْقِ، وَ الرّابِعَةُ: اَلاَْنيسُ الْمُوافِقُ (قال الراوى:) قُلْتُ: و مَا الاَْنيسُ الْمُوافِقُ؟ قال: اَلزَّوجَةُ الصّالِحَةُ، وَ الوَلَدُ الصّالِحُ، وَ الْخَليطُ الصّالِحُ وَ الخامِسَةُ: وَ هِىَ تَجْمَعُ هذِه الْخِصالَ: الدَّعَةُ؛
پنج چيز است كه هر كس يكى از آنها را نداشته باشد، همواره در زندگى‏اش كمبود دارد و كم خرد و دل نگران است: اول، تندرستى، دوم امنيت، سوم روزى فراوان، چهارم همراهِ همرأى. راوى پرسيد: همراهِ همرأى كيست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشين خوب و پنجم كه در برگيرنده همه اينهاست، رفاه و آسايش است.
خصال، ص 284